De beslissing om al dan niet een marketingbureau in te schakelen kan moeilijk zijn. Er zijn veel dingen te overwegen bij het maken van deze beslissing, zoals budget, tijdsbeperkingen, en zakelijke behoeften. In dit artikel bespreken we enkele van de voors en tegens van het gebruik van een marketing bureau, zodat u een weloverwogen beslissing over wat het beste is voor uw bedrijf te maken.

Wanneer geen marketingbureau inschakelen?

Er zijn bepaalde omstandigheden waarin het niet gunstig is om een marketing bureau in te schakelen. Hieronder benoemen we de meest voorkomende omstandigheden om je een goed en overzichtelijk beeld te schetsen.

Beperkt budget

Als je een zeer beperkt budget hebt, kan het inhuren van een bureau je financiën onder druk zetten. Het is belangrijk rekening te houden met je budget als je besluit een bureau in te huren. Het bureau werkt natuurlijk ook niet voor niets en als je geen geld hebt om te investeren, kan een marketing bureau ook weinig voor je betekenen.

In-house personeel

Als je een groot team van in-house marketeers hebt, hoef je misschien geen bureau in te huren. Je in-house team kan het merendeel van je marketing behoeften aan. Dit geldt vooral als je een beperkt budget hebt.

Tijdgebrek

Als je weinig tijd hebt, is het inhuren van een bureau misschien niet de beste optie voor je. Het werk van een bureau kan vaak tijdrovend zijn en je hebt misschien niet de luxe om op resultaten te wachten. Een bureau moet je bedrijf eerst leren kennen en de resultaten analyseren voordat zij écht harde resultaten kunnen gaan behalen. Het vergt dus zeker in het begin ook een tijdsinvestering van jou kant. Aan de andere kant levert deze tijdsinvestering wel tijdwinst op voor de lange termijn.

Wanneer een marketing bureau gebruiken?

Anderzijds zijn er ook veel omstandigheden waarin werken met een marketing bureau voordelig kan zijn. Als je een redelijk marketingbudget hebt, kan een bureau je helpen het meeste waar voor je geld te krijgen door het ontwikkelen en uitvoeren van een effectieve marketing strategie.

Een partner die je verlost van je marketingwerkzaamheden

Als je weinig tijd hebt, kan een bureau een goede optie zijn omdat ze alle details voor je kunnen regelen. Dit omvat het ontwikkelen van creatieve concepten, het schrijven van teksten, het ontwerpen van materiaal, en het beheren van de productie. Het enige wat jij hoeft te doen is input geven en het eindproduct goedkeuren.

Je hoeft zelf geen vakkundig marketing personeel op te leiden

Een bureau kan ook nuttig zijn als je intern geen personeel hebt met de nodige vaardigheden of kennis om je marketingplan uit te voeren. In dat geval kan een bureau de expertise bieden die je nodig hebt om de klus goed te klaren.

Wat je omstandigheden ook zijn, het is belangrijk om al je opties af te wegen voor je een beslissing neemt over het al dan niet inschakelen van een marketing bureau. Houdt rekening met je budget, tijd beperkingen, en zakelijke behoeften om de beste keuze voor je bedrijf te maken.

We hopen dat dit artikel nuttig is geweest om je door het proces te leiden van het al dan niet inschakelen van een marketing bureau. Als je nog vragen hebt, neem dan gerust contact met ons op. We bespreken graag je specifieke situatie en geven je ons deskundig advies. Dank je voor het lezen!

Bron: sendermarketing.com