Het kan lastig zijn om als bedrijf je online zichtbaarheid te vergroten en potentiële klanten aan te trekken. Gelukkig zijn er internet marketing bureaus die je hierbij kunnen helpen. Maar hoe ziet zo’n samenwerking er eigenlijk uit? In deze blog gaan we dieper in op dit onderwerp en ontdek je wat je kan verwachten van een samenwerking met een internet marketing bureau. Lees snel verder!

Kennismakingsgesprek

Een samenwerking met een internet marketing bureau begint vaak met een kennismakingsgesprek. Hierbij zal het bureau zich voorstellen en jouw bedrijf beter leren kennen. Zo kunnen ze een beter beeld krijgen van jouw doelgroep, product of dienst en de online marketing die je momenteel toepast. Na dit gesprek worden er concrete afspraken gemaakt over de werkzaamheden die het internet marketing bureau zal gaan uitvoeren.

Plan van aanpak opstellen

Vervolgens zal het bureau een plan van aanpak opstellen. Hierin staan de tactieken en strategieën die zij zullen gebruiken om de online zichtbaarheid van jouw bedrijf te vergroten. Het kan hierbij gaan om zoekmachine optimalisatie, social media campagnes en content creatie. Dit plan van aanpak wordt samen met jou besproken en waar nodig bijgesteld.

Rapportages uitbrengen

Als de werkzaamheden eenmaal van start gaan, zal het internet marketing bureau regelmatig rapportages uitbrengen. Hierin kan je de vooruitgang zien die er geboekt wordt en wat de effecten zijn van de ingezette marketing strategieën. Dit kan bijvoorbeeld zijn in de vorm van een rapportage over de ranking van jouw website in zoekmachines of het aantal leads dat gegenereerd wordt via sociale media.

Bijsturen waar nodig is

Het kan tijdens de samenwerking voorkomen dat er zaken bijgestuurd moeten worden. Hierbij kan gedacht worden aan aanpassingen in de gekozen tactieken of bijvoorbeeld het bijstellen van de doelgroep. Goede communicatie tussen jou en het internet marketing bureau is hierbij erg belangrijk. Op deze manier kunnen er snel aanpassingen gemaakt worden wanneer dit nodig is.

De resultaten evalueren

Aan het einde van de samenwerking zal het internet marketingbureau, bijvoorbeeld Roxtar,  de resultaten uitvoerig evalueren. Hierbij wordt gekeken wat er bereikt is en of de gestelde doelen behaald zijn. Daarnaast kan er besproken worden hoe je zelf de online marketing verder kan oppakken en waar je rekening mee moet houden. 

Een samenwerking met een internet marketing bureau kan ontzettend waardevol zijn voor het vergroten van de online zichtbaarheid van jouw bedrijf. De samenwerking begint met een kennismakingsgesprek, waarna er afspraken gemaakt worden over de werkzaamheden. Er wordt een plan opgesteld en regelmatig gerapporteerd over de vooruitgang. Bijsturing is belangrijk en aan het einde van de samenwerking worden de resultaten geëvalueerd. Zo zorg je ervoor dat jouw bedrijf online opvalt en de juiste doelgroep aantrekt.